
Rólam

Üdvözlöm!
Korponai Erzsébet Anna vagyok, 20 éve dolgozom részképességzavaros
(diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) , hiperaktív és figyelemzavaros gyermekekkel,
tanulási zavar veszélyeztetett, mozgásfejlődésükben elmaradt óvodásokkal.
Előtte az egészségügyben dolgoztam neurológián, fülészeten és nőgyógyászati
magánintézményben. Az ott szerzett tapasztalatok alapján elsősorban a gyermek
állapotának okára fókuszálok, ezért fő profilom a mozgásterápia, elsősorban az
Alapozó Terápia és a Homloklebeny Tréning.
Dolgozom még Ayres-terapeutaként (DSZIT), járatos vagyok a reflexkorrekcióban,
és a Komplex Mozgásterápiába (KMT).
Az ellátás folyamán a gyermek mintegy újra éli kisgyermekkorát, ezáltal
csökkennek/megszűnnek az idegrendszeri éretlenségi tünetei, mozgásfejlődési
deficitje, bepótolja elmaradásait, sikeresebbé válik a tanulásban.
Figyelmet fordítok a gyermek beszédészlelésére és megértésére, tartalmi diszgráfiásokat,
helyesírási gyengeséget zenei-anyanyelvi fejlesztéssel segítem.
Négy éves kortól fogadok gyermeket, felső korhatár nincs, felnőtteket, vizsgára készülőket,
idős embereket (demenciaprevenció) is szívesen látok, amennyiben fejlődni szeretnének.
Végzettségek:
• 2001 - ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskolai Kar: Pszichopedagógus, gyógypedagógai tanár
•
2001 - ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskolai Kar: Drámapedagógia, énképkorrekció (fakultáció)
• 2002 - ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskolai Kar: Sindelar-Zsoldos kognitív fejlesztő program
• 2002 - Kulcsár Mihályné - Komplex Mozgásterápia (KMT)
• 2003 - Alapozó Terápiák Alapítvány - Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére
• 2005 - Dr. Schneider Júlia és Dr. Simon Ferenc: Beszédészlelés és beszédmegértés fejlesztőtechnikájának átfogó gyakorlati alkalmazása
• 2006 - Alapozó Terápiák Alapítvány - Anyanyelvi - zenei helyesírás javítás és diszgráfia-kezelés
• 2007 - DSZIT Műhely - Szenzoros integrációs terápia (Ayres) terapeuta képzés.
• 2007 - MTA Nyelvtudományi Intézet: Beszédpercepciós diagnosztika és terápia, (GOH-GMP)
• 2007 - PPTK INPP-1-2 - Mozgásfejlesztő terapeuta óvodai és iskolai program az INPP módszer alapján. Korai reflexmaradványok integrálása óvodás és iskolás korban
• 2012 - Alapozó Terápiák Alapítvány - Az Alapozó terápiás folyamat hatása a gyermeki lélekre
• 2014 - Alapozó terápiák Alapítvány - Homloklebeny Tréning a gyermek és felnőtt idegrendszer homloklebeny területének egyéb rendszerekkel való összeköttetéseinek aktiválására
• 2017 NILD I. terápia
• 2017 Alapozó Terápiák Alapítvány - A figyelem fejlődése és zavarai, kapcsolata a percepció és a mozgáskoordináció fejlődésével.
• 2017 Alapozó Terápiák Alapítvány - Homloklebeny fejlesztő gyakorlatok 50 év felett
• 2018 Helica Stúdió - A primitív reflexek jelentősége a korai mozgásfejlesztésben
•
2018 OriolusMed - Anatómia tanfolyam - csontok és izmok vizsgálata tapintással
- Kineziotape Tanfolyam
- FDM 1 Tanfolyam
- Köpöly Kurzus
Szakmai tapasztalat:
Jelenleg egyéni vállalkozó:
Foglalkozás: Pszichopedagógus/fejlesztőpedagógus/mozgásterapeuta
Főbb tevékenységek:
- Iskolaéretlen óvodások, SNI és BTM-es
iskolások és fiatalok Alapozó Terápiája és fejlesztése.
- Helyesírás fejlesztés, diszgráfia kezelés a
magyar nyelv sajátos zeneiségére és ritmusára építve.
- Beszédészlelés és megértés fejlesztése.
- Komplex pedagógiai vizsgálat.
- Szűrővizsgálat óvodások és tanulók részére.
- Az Alapozó Terápiák Alapítvány fejlesztői szintű
tanfolyamán oktatás, valamint terapeuták gyakorlati képzése.
Érd MJV. Önkormányzat Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Időtartam 2005 - 2010.
Foglalkozás / beosztás: Pszichopedagógus/fejlesztőpedagógus Intézményvezető helyettes
Főbb tevékenységek és
feladatkörök:
- Diagnosztika, szakvéleményírás, terápiás- és
fejlesztőeljárások javaslata és alkalmazása 3-18 éves korig.
- Kapcsolattartás a település és térsége
oktatási intézményeivel.
- Minőségbiztosítási munka.
- Belső és külső
továbbképzések szervezése, tartása.
- Pályázatfigyelés és írásban való közreműködés.
Érd Város II. Lajos Általános Iskola Időtartam: 2004-2005.
Foglalkozás / beosztás: Pszichopedagógus/fejlesztőpedagógus.
Főbb tevékenységek és
feladatkörök:
- Az első évfolyam gyermekeinek DIFER
vizsgálata.
- Az iskola szakvéleménnyel rendelkező sajátos
nevelési igényű gyermekek fejlesztése a szakvéleményben leírt útmutatás
alapján.
- Részképesség-vizsgálat az első évfolyam
gyermekeinek prevenciós céllal, a kiszűrt tanulók fejlesztési tervének
elkészítése és fejlesztése.
- Támogató együttműködés az iskola pedagógusaival.
Deák Ferenc Középiskolai Kollégium Időtartam: 2002-2005
Foglalkozás / beosztás: Pszichopedagógus/fejlesztőpedagógus/nevelőtanár.
Főbb tevékenységek és
feladatkörök:
- A kollégium szakvéleménnyel rendelkező sajátos
nevelési igényű fiataljainak (15-21 év) fejlesztése a szakvéleményben meghatározott
útmutatás alapján.
- Tanulásmódszertan.
- A kollégium fejlesztőpedagógiai munkacsoport
munkájának tervezése, szervezése, új kollégák mentorálása.
- Belső és külső továbbképzésekben való részvétel.
- A nevelőtanárok facilitáló támogatása.
Társas készségek és kompetenciák: Terapeutaként a gyermek szüleivel, pedagógusaival együttműködve végzem fejlesztői/terapeuta munkámat.
Kiscsoportos keretek közt a gyermekek figyelmét képes vagyok hosszabb ideig
megtartani, a foglalkozásokon a monoton, fárasztó gyakorlatsort oly módon
elvégeztetni, hogy az inkább játéknak tűnjön. A gyermekekre egyénenként, a
csoportra, mint egységre fordítok figyelmet, szükség esetén az óratervet a
gyermekek aktuális állapotához igazítom, spontán megváltoztatom. Külön gondot
fordítok arra, hogy a gyermeket ne csak önálló
személyként, hanem a családjával egységben lássam, igény esetén a szülőket
tanácsadással segítsem. Ha szükséges, úgy egyéb társ-szakemberekkel képes
vagyok hatékonyan együttműködni (gyermek- és szakorvosok, pszichológus, pedagógusok,
stb.), ebben nagy segítségemre vannak egészségügyi képesítéseim, valamint több
éves, sokrétű (neurológiai, szülészeti, fül-orr-gégészeti) szakmai
tapasztalatom.